سچائی اسلام Ú©ÛŒ Ù¾Ûچان ÛÛ’ Û”Û”Û”Û”Û” Ø+اÙظ Ù…Ø+مد ادریس
کئی سال قبل ایک ÙˆØ§Ù‚Ø¹Û ÛŒØ§ Ù…Ø²Ø§Ù‚ÛŒÛ ØªØ¨ØµØ±Û Ú©Ûیں پڑھا تھا؛ ایک یورپی Ø´Ûری Ù†Û’ جھوٹ بولا جو عدالت میں ثابت ÛÙˆ گیا۔ جج Ù†Û’ اسے ڈانٹتے Ûوئے Ú©Ûا ''کیا تم مسلمان ÛÙˆ گئے Ûو؟‘‘ (معاذ اللÛ) Ù„Ú©Ú¾Ù†Û’ والے Ù†Û’ Ù„Ú©Ú¾ دیا مگر سچی بات ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³Û’ کئی سال قبل پڑھتے Ûوئے دل پر آرے Ú†Ù„ گئے اور اب بھی ÛŒÛ ÛŒØ§Ø¯ آئے تو ازØ+د اÙسوس Ûوتا ÛÛ’Û” جھوٹ اور دو نمبری Ûمارے کھاتے میں ڈال دی گئی ÛÛ’Û” اس میں اسلام دشمنوں Ú©ÛŒ کارروائی اپنی Ø¬Ú¯Û Ù…Ú¯Ø± Ûمارے عوام Ùˆ خواص اور رعایا Ùˆ Ø+کمران سبھی کا کردار بھی شامل ÛÛ’Û” وائے اÙسوس! اس نبی رØ+متﷺ Ú©ÛŒ امت Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ø²Ø¨ÙˆÚº Ø+الی‘ جسے بدترین دشمنوں Ù†Û’ بھی ÛÙ…ÛŒØ´Û ØµØ§Ø¯Ù‚ Ùˆ امین تسلیم کیا۔ جھوٹ دیگر قومیں بھی بولتی Ûیں مگر ÛŒÛ Ûمارے ساتھ کیوں چپکا دیا گیا ÛÛ’ØŸ اس میں ان اسلام دشمن قوتوں کا بغض Ùˆ عناد تو ÛÛ’ Ûی، مگر سوچنے Ú©ÛŒ بات ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û ÛÙ… خود Ú©Ûاں Ú©Ú¾Ú‘Û’ Ûیں۔ Ûمارے سیاست دان، بیورو کریٹ، صنعتکار اور دیگر طبقات Ú©ÛŒ Ù¾Ûچان آج امانت Ùˆ دیانت Ú©Û’ بجائے کرپشن، جھوٹ اور Ùریب کاری کیوں بن گئی ÛÛ’ØŸ منیر نیازیؔ Ù†Û’ شاید ایسی کسی Ú©ÛŒÙیت کا ØªØ°Ú©Ø±Û Ú©ÛŒØ§ ÛÛ’ ØŽ
کج Ø´Ûر دے لوک ÙˆÛŒ ظالم سَن
کج سانوں مرن دا شوق وی سی
انسانی اخلاق Ùˆ کردار کا تعین انسان Ú©Û’ Ú¯Ùتار Ùˆ معاملات سے ÛوتاÛÛ’Û” جو انسان ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø³Ú† بولتا ÛÛ’ØŒ ÙˆÛ ÙاتØ+ اور کامیاب رÛتا ÛÛ’Û” وقتی مشکلات Ú©Û’ باوجود صدق Ùˆ سچائی، انسان Ú©Ùˆ نجات Ùˆ عاÙیت Ú©ÛŒ منزل Ù¾Û Ù„Û’ جاتی ÛÛ’Û” جھوٹا آدمی وقتی طور پر Ú©Ú†Ú¾ Ùوائد Ø+اصل کر بھی Ù„Û’ تو اس کا جھوٹ بالآخر اسے Ûلاکت Ú©Û’ Ú¯Ú‘Ú¾Û’ میں Ù„Û’ ڈوبتا ÛÛ’Û” آنØ+ضور صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… کا ارشاد ÛÛ’: ''اَلصÙّدْق٠یÙنْجÙیْ وَالْکَذÙب٠یÙÛْلÙک‘‘ سچ نجات کا Ø°Ø±ÛŒØ¹Û Ø§ÙˆØ± جھوٹ باعث٠Ûلاکت ÛÛ’Û”
نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ûر Ù„Ø+اظ سے انسان٠کامل تھے۔ آپﷺ Ú©ÛŒ Ø+یات Ø·ÛŒØ¨Û Ø³Ø±Ø§Ø³Ø± نور Ùˆ Ûدایت اور Ø+سن Ùˆ جمال کا مرقع تھی۔ Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ زندگی بھر کبھی جھوٹ Ù†Ûیں بولا Ø+Ø§Ù„Ø§Ù†Ú©Û Ø¬Ø³ معاشرے میں Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ آنکھ کھولی، اس Ú©ÛŒ بنیاد ÛÛŒ جھوٹ، غلط بیانی اور دھوکا دÛÛŒ پر تھی۔ جھوٹ Ú©Ùˆ Ø§Ú¯Ø±Ú†Û Ø¹ÛŒØ¨ جانا جاتا تھا مگر اس کا چلن اس قدر عام تھا Ú©Û Ù…Ø¹ÛŒÙˆØ¨ Ûونے Ú©Û’ باوجود اسے انسان Ú©ÛŒ Ø°Ûانت Ùˆ Ùطانت اور Ûوشیاری Ùˆ پرکاری تصور کیا جانے لگا تھا۔ رسول٠رØ+مت صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ ایسے معاشرے میں آنکھ کھولنے Ú©Û’ باوجود اپنے دامن Ú©Ùˆ ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø§Ø³ آلودگی سے پاک صا٠رکھا۔ بچپن اور لڑکپن میں بھی Ø§Ù“Ù¾Ø Ú©ÛŒ ÛŒÛ ØµÙت اتنی معرو٠اور نمایاں ÛÙˆ کر ضیا پاش Ûوئی Ú©Û Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±Û’ کا کوئی Ùرد Ù†Û Ø§Ø³ سے بے خبر رÛا، Ù†Û Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ اس کا انکار اور Ù†ÙÛŒ کر سکا۔ پوری قوم Ú©Û’ درمیان Ø¢Ù¾Ø Ø¹Ù†Ùوان٠شباب ÛÛŒ میں الصادق (یعنی سچا اور راست Ú¯Ùˆ) Ú©Û’ لقب سے معرو٠Ûوگئے تھے۔ Ø¢Ù¾Ø Ú©ÛŒ اس صÙت Ú©ÛŒ بدولت بدترین مخالÙتوں Ú©Û’ ادوار میں بھی Ø¢Ù¾Ø Ú©Ø§ Ø³ØªØ§Ø±Û Ú†Ù…Ú©ØªØ§ رÛا۔
چالیس سال Ú©ÛŒ عمر تک آپﷺ پوری قوم Ú©Û’ درمیان بلا استثنا، سب سے معزز Ùˆ Ù…Ø+ترم شخصیت تھے۔ جب Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ چالیس سال Ú©ÛŒ عمر میں Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ طر٠سے Ø+Ú©Ù… ملنے پر اعلان٠نبوت کیا تو Ø+الات یکسر بدل گئے۔ پوری قوم Ø¢Ù¾Ø Ú©ÛŒ مخالÙت میں اٹھ Ú©Ú¾Ú‘ÛŒ Ûوئی۔ Ûر قسم کا Ø+Ø±Ø¨Û Ø¢Ù¾Ø Ú©Û’ خلا٠استعمال کیا جانے لگا۔ Ú©Ùار جان Ú©Û’ دشمن بن گئے لیکن اس سارے عرصے میں Ø¢Ù¾Ø Ú©ÛŒ صداقت کا انکار کوئی Ù†Û Ú©Ø± سکا۔
Ú©ÙˆÛ٠صÙا Ú©Û’ مشÛور خطبے میں Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ اپنا اصلی خطاب شروع کرنے سے Ù¾ÛÙ„Û’ لوگوں سے گواÛÛŒ Ù„ÛŒ: ''ھَلْ وَجَدْتّÙÙ…Ùوْ٠Ùیْ صَادÙقًا اَمْ کَاذÙبًا‘‘ (کیا تم لوگوں Ù†Û’ مجھے سچا پایا ÛÛ’ یا جھوٹا) تو مجمع Ø¨Û ÛŒÚ© زبان پکار اٹھا Ú©Û ÛÙ… Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø±Ø§Ø³Øª Ú¯Ùˆ پایا ÛÛ’ØŒ Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ کبھی جھوٹ Ù†Ûیں بولا۔ اس گواÛÛŒ Ú©Û’ باوجود اسی مجلس میں ابولÛب اور دیگر لوگوں Ù†Û’ بعد میں دعوت٠Ø+Ù‚ سے انکار کیا، رسول اللÛï·º Ú©Ùˆ جھٹلایا اور نت نئے الزامات تراشے لیکن داعیٔ Ø+Ù‚ï·º Ú©Û’ بارے میں ان Ú©ÛŒ ÙˆÛ Ù¾ÛÙ„ÛŒ گواÛÛŒ قول٠Ùیصل بن کر تاریخ کا Ø+ØµÛ Ø¨Ú¾ÛŒ بن گئی اور لوگوں Ú©Û’ Ø°ÛÙ† میں ÛÙ…ÛŒØ´Û Ù¾ÛŒÙˆØ³Øª بھی رÛی۔ ( تÙÛیم القرآن، ج 3ØŒ سورۃ الشعراء، Ø+Ø§Ø´ÛŒÛ 135)
قریش Ù…Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ø+ضور نبی کریمﷺ کا سب سے بڑا مخال٠ابوجÛÙ„ سمجھا جاتا ÛÛ’Û” ÙˆÛ Ø¨Ú¾ÛŒ تمام تر مخالÙت Ú©Û’ باوجود Ø¢Ù¾Ø Ù¾Ø± دروغ گوئی کا الزام لگانے Ú©ÛŒ Ûمت کبھی Ù†Û Ú©Ø± سکا۔ ایک Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø¹Ø±Ø¨ Ú©ÛŒ ایک دوسری معرو٠شخصیت اخنس بن شریق ثقÙÛŒ Ù†Û’ ابوجÛÙ„ سے پوچھا Ú©Û ØªÙ… جو Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø Ú©Ùˆ جھٹلاتے Ûو‘ تو کیا واقعی انÛیں جھوٹا سمجھتے بھی Ûو؟ جواب میں اس Ù†Û’ Ú©Ûا: بخدا، میں Ù†Ûیں سمجھتا Ú©Û Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø Ø¬Ú¾ÙˆÙ¹ بولتے Ûیں لیکن تمھیں معلوم Ûونا چاÛیے Ú©Û ÙˆÛ Ø¨Ù†ÙˆÛاشم میں سے ÛÛ’ اور ÛÙ… بنو مخزوم Ûیں۔ ÛÙ… ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø³Û’ ان Ú©Û’ روایتی Ø+ری٠اور مدمقابل Ûیں۔ Ù…Ûمان نوازی سے Ù„Û’ کر جنگ آرائی اور جود Ùˆ سخا سے Ù„Û’ کر شعر Ùˆ خطابت تک Ûر میدان میں ÛÙ… Ù†Û’ ان کا Ù…Ù‚Ø§Ø¨Ù„Û Ú©ÛŒØ§ ÛÛ’ØŒ اب اس Ù†Û’ نبوت کا دعویٰ کیا ÛÛ’ تو کیا ÛÙ… اسے نبی مان کر اپنی برتری سے دست بردار ÛÙˆ جائیں؟ بخدا! ایسا Ù†Ûیں ÛÙˆ Ø³Ú©ØªØ§Û”Ø§Ù„Ù„Û Ø±Ø¨ العالمین Ù†Û’ اسی واقعے Ú©ÛŒ جانب قرآن مجید میں کئی مقامات پر Ø§Ø´Ø§Ø±Û Ú©Ø±Ú©Û’ آنØ+ضورﷺ Ú©Ùˆ Ø+ÙˆØµÙ„Û Ø¯ÛŒØ§ ÛÛ’Û” ارشاد باری ÛÛ’: ''اے نبیØ! Ûمیں معلوم ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ùˆ باتیں ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ بناتے Ûیں، ان سے تمÛیں رنج Ûوتا ÛÛ’ لیکن ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ تمÛیں Ù†Ûیں جھٹلاتے Ø¨Ù„Ú©Û ÛŒÛ Ø¸Ø§Ù„Ù… دراصل Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ آیات کا انکار کر رÛÛ’ Ûیں۔‘‘ (سورۃ الانعام 6:آیت33)Û”
Ø+ضرت علیؓ Ù†Û’ ایک روایت میں آنØ+ضورﷺ Ú©Û’ ساتھ ابوجÛÙ„ Ú©Û’ ایک براÛ٠راست مکالمے کا بھی ذکر کیا ÛÛ’ØŒ جس میں اس Ù†Û’ Ú©Ûا تھا: ''یَا Ù…ÙØ+َمَّد٠اÙنَّا لَا Ù†ÙÚ©ÙŽØ°ÙّبÙÚ©ÙŽ وَلٰکÙنْ نّÙÚ©ÙŽØ°Ùّب٠مَا جÙئْتَ بÙÛٖ‘‘ اے Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø !ÛÙ… تمھیں جھوٹا Ù†Ûیں Ú©Ûتے Ø§Ù„Ø¨ØªÛ ØªÙ… جوچیز [قرآن] Ûمارے پاس لائے Ûو، ÛÙ… اسے جھٹلاتے Ûیں۔ (تÙÛیم القرآن، ج1ØŒ سورۃ الانعام، Ø+اشیÛ21)
آپﷺ Ú©Û’ Ø+Ù‚ میں صداقت Ùˆ امانت Ú©ÛŒ گواÛÛŒ Ù…Ø+ض ابوجÛÙ„ ÛÛŒ Ù†Û’ Ù†Ûیں دی Ø¨Ù„Ú©Û Ù¾ÙˆØ±ÛŒ قوم اس Ú©ÛŒ Ú¯ÙˆØ§Û ØªÚ¾ÛŒÛ” Ø¢Ù¾Ø Ú©Û’ بدترین دشمنوں میں جن لوگوں Ú©Û’ نام آتے Ûیں، ان میں Ø¹ØªØ¨Û Ø¨Ù† Ø±Ø¨ÛŒØ¹Û Ø§ÙˆØ± نضر بن Ø+ارث، دو معروÙØŒ زیرک اور بااثر سردار تھے۔ Ø¹ØªØ¨Û Ù†Û’ Ø¯Ø§Ø±Ø§Ù„Ù†Ø¯ÙˆÛ Ù…ÛŒÚº اپنی تقاریر میں کئی Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø§Ø³ بات کا اظÛار کیا Ú©Û Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø Ø¬Ú¾ÙˆÙ¹Û’ Ûرگز Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ سے Ø¢Ú¯Û’ بڑھ کر اس Ù†Û’ ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ Ú©Ûا Ú©Û Ø¬Ùˆ کلام ÙˆÛ Ù¾ÛŒØ´ کرتے Ûیں، اس جیسا کلام کسی انسان Ú©Û’ بس میں Ù†Ûیں۔
نضر بن Ø+ارث ÙˆÛ Ø´Ø®Øµ ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ Ù†Û’ اسلام کا Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ø±ÙˆÚ©Ù†Û’ Ú©Û’ لیے گانے بجانے اور رقص Ùˆ موسیقی Ú©ÛŒ Ù…Ø+Ùلیں منعقد کیں، رستم Ùˆ سÛراب Ú©Û’ قصے Ú©Ûانیوں پر مشتمل واقعات Ùˆ اشعار Ú©Û’ ذریعے Ù…Ø+Ùلیں سجائیں اور قرآن Ú©ÛŒ آواز Ú©Ùˆ لوگوں Ú©Û’ کانوں تک Ù¾ÛÙ†Ú†Ù†Û’ سے روکنے Ú©Û’ لیے شیطانی کلچر Ú©Û’ ذریعے شور Ùˆ ÛÙ†Ú¯Ø§Ù…Û Ú©Ú¾Ú‘Ø§ کیا، اس Ù†Û’ بھی ایک Ù…Ø±ØªØ¨Û Ù‚Ø±ÛŒØ´ Ú©ÛŒ مجلس میں خطاب کرتے Ûوئے برملا Ú©Ûا Ú©Û Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø ÛÙ… سب سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø³Ú†Ø§ انسان ÛÛ’ØŒ Ù†Û ÙˆÛ Ø³Ø§Ø+رÛÛ’ Ù†Û Ú©Ø§Ûن، Ù†Û Ø´Ø§Ø¹Ø± ÛÛ’ Ù†Û Ù…Ø¬Ù†ÙˆÙ†ØŒ اس کا Ù…Ù‚Ø§Ø¨Ù„Û Ú©Ø±Ù†Û’ Ú©Û’ لیے کوئی تدبیر سوچنی چاÛیے، Ù…Ø+ض الزامات سے بات Ù†Ûیں بنے گی۔ گویا ÛŒÛ Ø§ÛŒØ³Ø§ اعترا٠تھا جو بدترین مخال٠کی زبان سے برملا کیاگیا۔(رØ+Ù…Ûƒ للعالمین، ج1ØŒ ص59تا 60)
نبی رØ+متﷺ Ù†Û’ اپنی امت Ú©Ùˆ جو Ûدایات دیں، ان میں راست بازی سب سے نمایاں ÛÛ’Û” خود Ø¢Ù¾Ø Ú†ÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ø³ Ú©ÛŒ بÛترین مثال تھے، اس لیے Ø§Ù„Ù„Û Ø±Ø¨ العالمین Ù†Û’ Ø¢Ù¾Ø Ú©Ùˆ ایسا رعب عطا Ùرمایا تھا Ú©Û Ø¨Ø¯ØªØ±ÛŒÙ† دشمن بھی Ø¢Ù¾Ø Ú©Û’ سامنے سر جھکانے پر مجبور ÛÙˆ جاتے تھے۔ سیرت کا مشÛور ÙˆØ§Ù‚Ø¹Û ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø¨ÙˆØ¬ÛÙ„ Ù†Û’ کسی شخص سے اونٹ خریدے تھے اور Ø·Û’ Ø´Ø¯Û Ø³ÙˆØ¯Û’ Ú©Û’ مطابق ÙˆÛ Ø§Ù† Ú©ÛŒ قیمت ادا کرنے میں لیت Ùˆ لعل سے کام Ù„Û’ رÛا تھا۔ لوگوں Ù†Û’ ازراÛ٠مذاق اس شخص سے Ú©Ûا Ú©Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ دادرسی Ú©Û’ لیے Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø Ú©Û’ پاس Ú†Ù„Û’ جاؤ۔ Ú©Ùار کا خیال ÛŒÛ ØªÚ¾Ø§ Ú©Û Ø§Ø¨ÙˆØ¬ÛÙ„ آپﷺ Ú©Ùˆ جلی Ú©Ù¹ÛŒ سنائے گا لیکن چشم٠ÙÙ„Ú© Ù†Û’ ÛŒÛ Ù…Ù†Ø¸Ø± بھی دیکھا Ú©Û Ø¬Ø¨ آنØ+ضورﷺ اس اجنبی Ú©Ùˆ ساتھ Ù„Û’ کر رئیس٠قریش Ú©Û’ پاس Ù¾ÛÙ†Ú†Û’ اور ÙØ±Ù…Ø§ÛŒØ§Ú©Û Ø§Ø³ Ú©ÛŒ رقم اسے ادا کردو تو ابوجÛÙ„ Ù†Û’ بلا Ø+یل Ùˆ Ø+جت اس Ú©ÛŒ پوری رقم ادا کر دی۔ Ø³Ù†ØªÙ Ø±Ø³ÙˆÙ„Ø Ú©Û’ مطابق ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø³Ú† بولنے والے بندوں Ú©Ùˆ بھی Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ طر٠سے ایک خاص برÛان Ø+اصل ÛÙˆ جاتی ÛÛ’ØŒ جو بدترین مخالÙین پر بھی ان کا رعب اور دھاک قائم کر دیتی ÛÛ’Û” (سیرت ابن Ûشام)
صدق Ùˆ سچائی ایک اعلیٰ صÙت ÛÛ’Û” قرآن مجید میں Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا ارشاد ÛÛ’ ''اے لوگو! جو ایمان لائے Ûو، Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ تقویٰ اختیار کرو، سیدھی اور سچی بات کیا کرو، Ø§Ù„Ù„Û ØªÙ…Ú¾Ø§Ø±Û’ اعمال درست کر دے گا اور تمھارے گناÛÙˆÚº Ú©Ùˆ معا٠کر دے گا۔ جو شخص Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اس Ú©Û’ رسول Ú©ÛŒ اطاعت کرے، بس ÙˆÛÛŒ عظیم کامیابی کا مستØ+Ù‚ Ûے‘‘۔ (سورۃا لاØ+زاب33: آیات70تا 71) ایک دوسرے مقام پر تمام اÛل٠ایمان Ú©Ùˆ تقویٰ Ú©ÛŒ تلقین Ùرماتے Ûوئے Ø+Ú©Ù… دیا گیا: ''اے ایمان والو! Ø§Ù„Ù„Û Ø³Û’ ڈرتے رÛÙˆ اور سچے لوگوں Ú©Û’ ساتھی بن جاؤ‘‘۔ (سورۃ Ø§Ù„ØªÙˆØ¨Û 9: آیت119)
ÛÙ… اس Ù†Ø¨ÛŒØ Ú©ÛŒ امت Ûیں، جس Ù†Û’ سچائی Ú©ÛŒ تعلیم دی اور سچا بن کر Ûر دوست اور دشمن سے اپنا Ø³Ú©Û Ù…Ù†ÙˆØ§ÛŒØ§Û” کسی Ú©Ù„Ù…Û Ú¯Ùˆ Ú©Û’ لیے جھوٹ بولنا Ûرگز جائز Ù†Ûیں۔ سچ بولنا اور اس پر قائم رÛنا شیوÛÙ” ایمانی بھی ÛÛ’ اور سچے Ø±Ø³ÙˆÙ„Ø Ú©Ø§ سچا پیروکار Ûونے کا ثبوت بھی۔ آئیے! ÛÙ… عÛد کریں Ú©Û ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø³Ú† بولیں Ú¯Û’Û” اس سے قبل ÛÙ… سے جو کوتاÛیاں Ûوئیں، آئیے ÛÙ… سب اس پر Ø§Ù„Ù„Û Ø³Û’ ØªÙˆØ¨Û Ú©Ø±ÛŒÚºÛ” خود سچ پر قائم رÛÙ†Û’ Ú©Û’ ساتھ ساتھ اپنے تمام اÛÙ„ وعیال Ùˆ وابستگان Ú©Ùˆ بھی اس Ú©ÛŒ تعلیم دینا، اس Ú©ÛŒ برکات سے Ø¢Ú¯Ø§Û Ú©Ø±Ù†Ø§ اور جھوٹ Ú©ÛŒ ØªØ¨Ø§Û Ú©Ø§Ø±ÛŒÙˆÚº سے متعار٠کراکے اس سے اجتناب پر Ø¢Ù…Ø§Ø¯Û Ùˆ کاربند کرنا Ûمارا Ùرض ÛÛ’Û” ان شاء Ø§Ù„Ù„Û Ûمیں اس Ú©Û’ نتیجے میں خیراور بھلائی ملے Ú¯ÛŒ اور Ø§Ù„Ù„Û Ûمیں Ûر نقصان سے Ù¾Ù†Ø§Û Ø¯Û’ گا۔